Главная \ Наші поради \ Як працювати з оголошеннями

Як працювати з оголошеннями

« Назад

Пошук роботи – серйозна робота. Важлива її частина – обробка оголошень про вакансії. Щоб ваш пошук був якомога результативнішим, використовуйте на основі досвіду рекомендації.

Як ефективно працювати з оголошеннями

Переглядаючи оголошення, не обмежуйтесь останнім номером видання. Пошукайте номери та дво-, три-, чотиритижневої давності. Співробітник, якого прийняли на роботу за раніше надрукованим оголошенням, міг не пройти випробувальний термін або взагалі не розпочати роботу. При цьому роботодавець міг ще не встигнути оголосити про відновлення вакансії… А ви можете встигнути на неї раніше за інших!

Переглядаючи оголошення, не обмежуйтесь останнім номером. Пошукайте номери та дво-, три-, чотиритижневої давності. Співробітник, якого прийняли на роботу за раніше надрукованим оголошенням, міг не пройти випробувальний термін або взагалі не розпочати роботу. При цьому роботодавець міг ще не встигнути оголосити про відновлення вакансії… А ви можете встигнути на неї раніше за інших! Визначте періодичність обробки оголошень. Робити це раз на місяць, раз на тиждень чи частіше – вирішите самі. Але – дотримуйтесь прийнятого рішення, не допускайте безсистемності! Виберіть правильний час – тобто час, у який ви зосередитеся лише на уважному вивченні джерела, і який буде достатнім для цієї роботи («під час рекламної паузи між серіалами» – явно неправильний час).

Перегляньте всі рубрики. Зазвичай вакансії розсортовані за сферами та видами робіт, але часто роботодавці повідомляють про різні вакансії в одному оголошенні. Тому, особливо на початковому етапі пошуків, переглядайте всі оголошення – це допоможе зорієнтуватись у складі рубрик; дасть уявлення, в яких організаціях можна знайти роботу, які саме фахівці потрібні, які якості кандидатів надають перевагу роботодавцям, на яку приблизно зарплату можна претендувати.

Ведіть облік та фіксуйте історію контактів по кожному об'яві, на яке ви відгукнулися. Робіть це як вам зручно, але обов'язково робіть! Зручніше вести облік за кожною вакансією на окремому аркуші (картці). За основу можна взяти зразок на наступній сторінці. У ньому позначені всі моменти, інформацію щодо яких необхідно фіксувати. Деякі коментарі щодо ведення картки:

"Оголошення" - в цьому пункті запишіть вакансію, вимоги, умови; або додайте копію або вирізку оголошення.

«Перший контакт» – обов'язково запишіть дату та спосіб (дзвінок, лист тощо), суть отриманої інформації (у пункті «Результат»). Робіть те саме за всіма наступними контактами (і фіксуйте, з ким контактували).

«Надіслані матеріали» – фіксуйте, коли, що і яким способом відправлено. Наприклад, якщо є кілька варіантів резюме – який саме надіслано. Додайте копії надісланих матеріалів (або коротко їх опишіть та позначте, де зберігаються оригінали).

 

Як правильно вибирати оголошення?

Визначте оптимальні критерії. Не впадайте у крайнощі. З одного боку, не обмежуйте поле пошуку вузькими рамками. Якщо назва вакантної посади не збігається з шуканим, це ще не означає, що і зміст роботи так само не збігається з тим, що ви шукаєте. Наприклад, під «маркетологом» може матися на увазі фахівець з реклами, або менеджер зі збуту, або фахівець із досліджень… Крім того, це може бути посада як рівня керівника підрозділу, так і фахівця.

Не відкидайте відразу вакансію і у випадку, якщо вважаєте, що не відповідаєте будь-якій із зазначених вимог. Перелік таких вимог часто буває надлишковим та описує ідеального кандидата. Але вибирати роботодавцям доводиться з-поміж реальних кандидатів. Відокремлюйте вимоги до кандидата обов'язкове від бажаного. Якщо ви відповідаєте більшості пред'явлених вимог, варто опрацювати цю вакансію. Наприклад, вказані вікові рамки, а ви трохи старші (молодші); або – ваш документально підтверджений досвід менший, ніж потрібно в оголошенні. Встановити, наскільки важливими є ті умови, яким ви не відповідаєте, ви зможете при першому контакті або після відправки матеріалів про себе.

З іншого боку, не варто реагувати на оголошення, якщо усвідомлюєте, що одна з істотних умов буде надто важкоздійсненною. Наприклад, якщо потрібна готовність до відряджень, а ви не можете вирушати навіть у рідкісні та короткострокові поїздки.

Звертайте увагу на вид оголошення. Ось що доводить практика:

Якщо роботодавець прагне зробити своє оголошення якомога помітнішим (більше відносна площа оголошення з розрахунку на одну вакансію; оголошення дається на кольорових сторінках), це може опосередковано свідчити про зацікавленість у якнайшвидшому наборі співробітників.

Чим повніша інформація оголошення (названа організація, порівняно повно і чітко сформульовані умови роботи та вимоги до кандидатів, дано кілька способів зв'язку, зазначено контактну особу), тим більше підстав вважати, що вакансія реальна, а наміри організації серйозні.

Обережніше ставтеся до таких оголошень:

Туманні оголошення. Нечіткі або двозначні формулювання можуть маскувати неприйнятні вам нюанси істотних умов роботи. Ось приклади таких формулювань і те, що можуть приховувати:

«Можливість необмеженого заробітку без спеціальної кваліфікації» – немає фіксованої ставки, оплата – лише відсотки, чи – мережевий маркетинг.

«Вимоги: ентузіазм, гнучкість, вміння працювати в команді» – акцент на цьому (особливо якщо не вказано чітких вимог до кваліфікації) може означати відразу багато чого: порівняно низький рівень зарплати, неналежні умови праці, нечіткий розподіл функцій та повноважень між співробітниками (і необхідність виконувати роботу інших членів «команди»).

«Вимоги: психологічна стійкість...» – якщо це вакансія охоронця чи менеджера по роботі з клієнтами – немає питань, а якщо секретаря-референта – можливо, тонко натякають на надто важкий характер керівника.

Безіменні оголошення. В організації можуть свої причини не називати себе в оголошенні (наприклад, спроба приховати від конкурентів плани розширення; страх відлякати можливих кандидатів через не дуже хорошу репутацію). Безіменними можуть бути оголошення кадрових агентств (наприклад, якщо їх клієнт не бажає себе афішувати). Відгукуючись на таке оголошення, насамперед постарайтеся з'ясувати, хто його дав. Особливо якщо ви шукаєте нове місце роботи, ще не звільнившись з того, що є. Адже безіменне оголошення міг надати ваш нинішній роботодавець. Якщо оголошення дане агентством, намагайтеся з'ясувати, для кого воно шукає співробітників. Так і поясніть: «Мені потрібно це знати, бо я не хочу, щоб мої плани передчасно дізналися в моїй організації». Тільки отримавши інформацію про те, хто реальний роботодавець, вирішуйте, як діяти далі.


Комментарии


Комментариев пока нет

Пожалуйста, авторизуйтесь, чтобы оставить комментарий.
Авторизация
Введите Ваш логин или e-mail:

Пароль:
запомнить

Наши контакты
Адрес:
м. Дніпро, 49000, вул. Січеславська набережна, 15а, офіс 412
Ежедневно:
пн.-чт. 9:30-18:00, пт 9:30-17:30