Главная \ Наші поради \ 20 основних питань на співбесіді

20 основних питань на співбесіді

« Назад

На співбесіді у компанії у Вас теоретично можуть запитати що завгодно. Але є питання, які задаються завжди і обов'язково. На ці питання потрібно заздалегідь мати готові відповіді.

1. Розкажіть трохи про себе.


При відповіді кандидата на запитання кадровики звертають увагу на таке:

формально викладає біографічні дані або відразу викладає "козирі", підкреслюючи своє бажання та можливість обійняти цю посаду;
викладає тільки головне, тобто говорить про свою кваліфікацію, досвід,
відповідальності, зацікавленості, працьовитості та порядності, або наводить факти, що не належать до справи;
говорить коротко, точно, ясно чи довго мямлить і погано висловлює свої думки;
тримається чи говорить спокійно, впевнено чи невпевнений у собі.


2. Як дивіться на життя: які бачите в ньому складнощі і як із ними справляєтеся?

Одні люди висловлюються в тому сенсі, що життя важке, дуже багато проблем, більшість з яких нерозв'язні, що люди злі та недоброзичливі, що в житті мало радощів і все вирішує доля, випадок чи інші люди, але не він сам. Значить, перед нами людина пасивна, невпевнена в собі, не довіряє іншим, песимістично налаштована і нещаслива (невдаха). Інші люди висловлюються про життя позитивно: життя без проблем не буває, труднощі переборні, доля та кар'єра людини в його руках, люди доброзичливі та готові до співпраці, людина сама коваль свого щастя. Так говорить людина, яка займає активну життєву позицію, націлена на успіх, готова взяти на себе відповідальність, успішно взаємодіє з людьми і вміє радіти життю.


3. Чим Вас приваблює робота у нас на цій посаді?


Погано, якщо відповідають поширеними фразами: "Мене приваблюють перспективи зростання, цікава робота, солідна фірма...". Успішний кандидат має навести серйозні та конкретні докази: бажання застосувати свою кваліфікацію та досвід там, де вони можуть дати найбільшу віддачу та будуть гідно оцінені, привабливість роботи у сильній команді професіоналів.


4. Чому Ви вважаєте себе гідним обійняти цю посаду? У чому Ваші переваги перед іншими кандидатами?


Це найкраще питання для кандидата, щоб без хибної скромності назвати свої головні переваги перед іншими претендентами. При цьому він має продемонструвати своє вміння переконувати, наголошуючи на своїх перевагах. Погано, якщо кандидат і це питання відповідає слабкими аргументами і наводить свої формально-біографічні характеристики.


5. Якими є Ваші сильні сторони?


Кандидат повинен підкреслити насамперед ті якості, які потрібні для даної роботи, та навести переконливі підтвердження на конкретних фактах. У відповідь це питання кадровики часто чують штампи, повторювані тисячі разів: " Я товариський, акуратний, виконавчий " і т.п. У такому разі зазвичай просять уточнити, у чому проявляється його товариськість, акуратність, старанність, яка його манера вислуховувати клієнта, чого він досяг завдяки своїм сильним якостям.


6. Якими є Ваші слабкі сторони?


Від розумного кандидата ви навряд чи почуєте покаяння у гріхах та довгий перелік його недоліків. Він намагатиметься повернути відповідь так, щоб ще більше підвищити свої шанси. Наприклад, скаже: "Багато хто вважає мене трудоголіком" або "Не вмію відпочивати, добре почуваюся тільки коли працюю" або "Занадто вимогливий до себе та інших".

АНЕКДОТ ЗА ТЕМОЮ: У подібній ситуації кандидат характеризує себе: "Добросовісний, працьовитий, не п'ю, не курю..." Тоді його здивовано запитують: "У вас немає жодного недоліку?" "Один є - зізнається кандидат - люблю прибрехати".

7. Чому Ви пішли з попередньої роботи?


Погано, якщо причиною відходу був конфлікт, якщо кандидат лає колишні там порядки та свого колишнього керівника. Відхід з роботи через конфлікт є втечею труднощів, визнанням власної поразки, що накладає відбиток на самооцінку особистості. Негативне ставлення до людей, звичка конфліктувати зі співробітниками, а особливо з керівництвом, є стійкою характеристикою особистості та обов'язково виявиться у тій чи іншій формі на новій роботі. Хороший кандидат наголосить на тому позитивному, що було в його попередній роботі і
взаєминах з людьми, і назве такі гідні причини як бажання більш цікавої (високооплачуваної, що дає можливості професійного зростання) роботи та прагнення найповніше реалізувати свої можливості.


8. Чому Ви вирішили змінити місце роботи?


Це питання задають тому, хто на момент співбесіди працює. Як і при відповіді на попереднє питання, не з найкращого боку охарактеризує кандидата розповідь про конфлікт. Тоді як прагнення до професійного зростання, розширення сфери застосування своїх знань та умінь, підвищення зарплати поважається та вітається.


9. Чи отримували Ви інші пропозиції роботи?

Авторитет кандидата підвищиться, якщо він розповість про інші запрошення на роботу, але наголосить на особливій зацікавленості саме в цій. Добре, якщо виявить бажання отримати максимальне задоволення від своєї роботи. Його настрій не тільки впливає на його здоров'я та моральний клімат у колективі, а й є найважливішою необхідною умовою високої результативності праці, надійною гарантією від помилок, недбалості та шлюбу, а зрештою головною запорукою процвітання фірми.


10. Наскільки успішно Ви пройшли співбесіду в інших місцях?


Важливо дізнатися, з яких причин не пройшла співбесіда в одних місцях та успішно пройшла в інших. Якщо переконає, що зацікавив конкурентів - фірма, швидше за все, намагатиметься його утримати.


11. Чи не завадить Ваше особисте життя цій роботі, пов'язаній з додатковими навантаженнями (ненормований робочий день, тривалі чи далекі відрядження, постійні роз'їзди)?


Це питання часто ставлять жінкам. У деяких фірмах, намагаючись обійти закон, ставлять жорсткі умови, такі як не заводити дітей певний час, не оформляти лікарняні листи для догляду за дитиною, не оформляти відпустки без збереження змісту тощо.


12. Як Ви уявляєте своє становище через п'ять (десять) років?


Багато безініціативних людей, які не планують свою кар'єру і життя, відповідають, що не уявляють таких далеких перспектив. А людина, націлена на особистий успіх, охоче розповість про своє плановане професійне зростання, а, можливо, і особисті цілі. Макс Еггерт у своїй книзі "Блискуча кар'єра" розповів про значення планування кар'єри. В одній знаменитій школі бізнесу у перший день занять у студентів запитали, хто письмово сформулював етапи та цілі особистої кар'єри. Лише 3% із них підняли руки. Через 10 років саме ці 3% досягли фінансових успіхів більше, ніж решта, разом узяті.


13. Які зміни Ви зробили б на новій роботі?


Добре, якщо кандидат покаже свою ініціативність, знайомство із ситуацією нововведень та реорганізації. Однак це припустимо лише за глибокого знання проблем на фірмі. Погано, якщо стан справ знає не надто добре, але прагнутиме все переробити по своєму.


14. До кого можна звернутися за відгуком про Вашу роботу?


Повинен охоче надати телефони та адреси колишніх товаришів по службі та керівників. Приховування такої інформації відразу виявить відсутність позитивних рекомендацій або недосвідченість претендента.


15. На яку зарплату Ви розраховуєте?


Російське прислів'я говорить: "Хто собі ціни не знає, той завжди продешевить". Хороший фахівець завжди знає собі ціну та розраховує на високу зарплату. Нехай краще кандидат завищить очікувану оплату своєї праці, аніж занизить її.


До основних можна додати ще 5 питань.

16. Що Ви можете розповісти про свої професійні зв'язки, які могли б використовувати на новій роботі?

17. Як Ви підвищуєте свою професійну кваліфікацію?

18. Чим Ви любите займатися у вільний час?

19. У які терміни могли б розпочати нову роботу?

20. Які є у Вас питання?

До речі, ті питання, які ви хотіли б поставити кадровику, непогано було б теж продумати заздалегідь.


Комментарии


Комментариев пока нет

Пожалуйста, авторизуйтесь, чтобы оставить комментарий.
Авторизация
Введите Ваш логин или e-mail:

Пароль:
запомнить

Наши контакты
Адрес:
м. Дніпро, 49000, вул. Січеславська набережна, 15а, офіс 412
Ежедневно:
пн.-чт. 9:30-18:00, пт 9:30-17:30